15 września – w tym roku wyjątkowo 16 września – w szkole i przedszkolu celebrujemy od kilku lat Międzynarodowy Dzień Kropki – święto kreatywności, odwagi, odkrywania talentów oraz dobrej zabawy. Jest to dzień, który świętuje się aż w 196 krajach na całym świecie od 2008 roku, a inspiracją do tego stało się opowiadanie pod tytułem „The Dot” autorstwa kanadyjskiego pisarza i ilustratora książek dla dzieci – Petera H. Reynoldsa. Bohaterką historii jest dziewczynka o imieniu Vashti, która dzięki zwykłej kropce i nauczycielce plastyki odkryła w sobie talent i odzyskała wiarę w swoje możliwości. Historia Vashti przypomina nam, że każdy z nas, nawet jeśli nie wierzy w swoje talenty, może odkryć coś niesamowitego, jeśli tylko odważy się zrobić pierwszy krok. Tego dnia nasze przedszkolaki zrobiły swój „pierwszy krok” – udekorowały samodzielnie swój strój w kolorowe kropki, wykonały pracę plastyczną, ćwiczyły percepcję wzrokową i orientację przestrzenną. Kolejnym elementem zajęć były zabawy przy muzyce z piosenkami pt.: „Podajemy kropkę” oraz „Kolorowe kropki” autorstwa A. Szewczyk. Niespodzianką dla przedszkolaków były również przygotowane balony, które dzieci zabrały do domu. Dzięki temu świętu każdy, niezależnie od wieku, mógł poczuć się twórcą, podzielić swoimi pomysłami i odnaleźć w sobie ukryte talenty.
Dzień Kropki świętowano także w szkole, uczniowie zaakcentowali to swoim strojem – dominował oczywiście wzór kropki. Na wielu lekcjach ćwiczenia i zadania nawiązywały swoją treścią do idei tego dnia. Uczniowie mieli możliwość obejrzenia i wysłuchania historii Vashti w języku angielskim, doskonaląc tym samym swoje umiejętności językowe. Wykonywali prace plastyczne, rozmawiali o kreatywności i odwadze. W czasie przerw uczestniczyli w przygotowanych przez Samorząd Uczniowski zabawach.
Uczniom klas 1-3 zaproponowano zabawę w „Kropkowe Puzzle”. Zadaniem uczniów, pracujących w pięcioosobowych grupach, było ułożenie w jak najszybszym czasie puzzli, które utworzyły kształt dużej kropki. Pozostali uczniowie dopingowali swoje koleżanki i kolegów z klasy. Drużyna, która wykonała zadanie jako pierwsza, otrzymała punkty do Turnieju Klas. Pozostali uczniowie w nagrodę otrzymali naklejki motywatorki.
Uczniowie klas starszych uczestniczyli w zabawie językowej. Na korytarzach szkolnych ukryto 11 kropek, z których każdej odpowiadała litera alfabetu. Uczniowie musieli odnaleźć kropki, odkodować je korzystając z udostępnionego na tablicy kodu literowego, a następnie odgadnąć ukryte w nich hasło związane z Dniem Kropki. Zabawa spotkała się z dużym entuzjazmem i skłoniła wielu uczniów do pracy zespołowej, a kooperacja obok kreatywności i odwagi jest trzecim ważnym przesłaniem tego dnia.
W czasie przerw uczniowie mogli pozować do zdjęć w kropkowej fotoramce.
Po raz kolejny Dzień Kropki przyniósł naszym uczniom mnóstwo zabawy i uśmiechu oraz zachęcił ich do bycia kreatywnymi i odważnymi w pokazywaniu swoich talentów.