9 października ósmoklasiści wybrali się na dwudniową wycieczkę do Wrocławia, która odbyła się w ramach rządowego projektu „Podróże z klasą”.
Pierwszym punktem programu było poznawanie Ostrowa Tumskiego, najstarszej części Wrocławia, z pięknymi, historycznymi zabytkami. Spacerując po tej malowniczej dzielnicy, uczniowie mogli zobaczyć m.in. gotycką Katedrę św. Jana Chrzciciela oraz rezydencję Metropolity Wrocławskiego. Przechodząc przez Most Tumski, udali się w stronę wrocławskiego Rynku, mijając po drodze Zakład Narodowy im. Ossolińskich oraz Wydział Filologiczny Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie przewodnik wspomniał o profesorze Janie Miodku, co wzbudziło zainteresowanie uczniów, szczególnie tych pasjonujących się językiem polskim.
Po dotarciu na Rynek, jeden z największych w Polsce, uczniowie podziwiali Stary i Nowy Ratusz oraz urokliwe kamienice.
Kolejnym punktem programu była wizyta w Muzeum Narodowym, gdzie uczestnicy wycieczki obejrzeli dzieła sztuki z różnych epok. Następnie uczniowie mogli zobaczyć Panoramę Racławicką. Wrażenie robiła skala tego monumentalnego dzieła – panoramiczny obraz przedstawiający bitwę pod Racławicami jest imponujący zarówno pod względem techniki, jak i efektu przestrzennego. Uczniowie byli zainteresowani szczegółami i z zaciekawieniem słuchali o historii bitwy oraz o samej technice tworzenia obrazu. Niektórych zaskoczyło, jak realistycznie przedstawiono sceny bitewne, co dodatkowo pogłębiło ich zainteresowanie.
Drugiego dnia uczniowie odwiedzili Hydropolis – nowoczesne centrum wiedzy o wodzie. Wchodząc do tego futurystycznego miejsca, wszyscy od razu poczuli atmosferę nowoczesnych technologii i nauki w przystępnej formie. Każda interaktywna wystawa przyciągała uwagę, a opowieści o tym, jak woda wpływa na życie na Ziemi, wywołały wśród uczniów refleksję. Najwięcej emocji wzbudziły informacje o tym, jak to, co spożywamy wpływa na stan wody, która krąży w przyrodzie. Dogłębnie uświadomiło to słuchaczom wagę naszego postępowania i jego wpływ na kondycję środowiska. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się tu więcej o właściwościach wody oraz o technologii wykorzystywanej do jej ochrony i oczyszczania. Multimedialne wystawy i interaktywne instalacje wzbudziły ciekawość wielu z nich. Część uczniów szczególnie zainteresowała się wystawą poświęconą oceanom i głębinom morskich ekosystemów.
Kolejnym i ostatnim już punktem programu było Afrykarium oraz wizyta we wrocławskim zoo. Spacerując po terenie zoo, uczniowie mieli okazję zobaczyć różnorodne gatunki zwierząt, w tym te pochodzące z Afryki, co było dla wielu interesującym doświadczeniem. Afrykarium, pierwsze w Polsce oceanarium, wzbudziło podziw, zwłaszcza ogromne akwaria, w których można było obserwować egzotyczne ryby i inne stworzenia morskie.
Podczas całej wycieczki panowała radosna i przyjazna atmosfera. Piękna pogoda sprzyjała spacerom po Wrocławiu, a zabytkowa architektura miasta dodawała wyjazdowi wyjątkowego klimatu.