Język polski kreatywnie

Lekcje języka polskiego to nie tylko gramatyka, ortografia czy pisanie wypracowań – to również rozmowy na ważne tematy – takie jak przyjaźń, odwaga czy tolerancja. Uczniowie klas czwartych wspaniale pokazali swoje podejście do tych kwestii, co zaowocowało wystawą prac o tolerancji. Brawo Czwartaki!

no images were found

Na zakończenie pracy z lekturą Janusza Christy pt. „Kajko i Kokosz. Szkoła latania” uczniowie klas czwartych własnoręcznie ozdobili T-shirty wizerunkami bohaterów komiksu.

Podczas pracy z lekturą „Akademia pana Kleksa” uczniowie klas: 4a i 4b postanowili poćwiczyć kaligrafię pod czujnym okiem pracowników Muzeum im. Oskara Kolberga. Lekcje odbyły się w ramach programu Kulturalna szkoła na Mazowszu. Poniższa fotorelacja  dowodzi, że kaligrafia może stać się znowu modna.

Szóstoklasiści podsumowując omawianie lektury J. R. R. Tolkiena pt. „Hobbit, czyli tam i z powrotem”, przygotowali:
– w klasie 6a projekt koszulki z motywem lektury – ulubioną postacią, ważnym cytatem czy ciekawym miejscem baśniowego świata przedstawionego w powieści, wystawa prac nosi tytuł: „Hobbit zawsze w modzie”,
– w klasie 6b plakaty lub makiety dotyczące fabuły książki, wystawę prac zatytułowano: „Bohaterowie Śródziemia pod lupą”.

no images were found

Bajki to lektura w klasie szóstej. Również i w tym roku szóstoklasiści odnaleźli w tych zwięzłych tekstach ponadczasową mądrość. Podsumowaniem bloku poświęconego Bajkom było przygotowanie i utworzenie wystawy prac uczniów.

,,W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza to lektura, która łączy walory edukacyjne z artystycznymi. Opisane w niej przygody dwojga dzieci są zarazem wzruszające, zabawne, ale też często budzące strach. Uczniowie klas szóstych w podsumowaniu lektury skupili się na wiadomościach o Afryce i przygotowali poniższy projekt: